Visionplanner implementeren binnen uw organisatie; Wat kunt u verwachten?

Dit artikel omschrijft op hoofdlijnen in een aantal stappen het proces wat u doorloopt bij de aanschaf en implementatie van Visionplanner.

Stap 1: Basis training
Onderdeel van de aankoop van Visionplanner is het volgen van de basistraining. Dit is de eerste stap van de implementatie en het gebruik van Visionplanner. Tijdens deze training krijgt u van Visionplanner een toelichting op het implementatie traject, de mogelijkheden van Visionplanner, de basis inrichting, het koppelen met uw financiële administratie en de rapportage mogelijkheden van Visionplanner. Na deze dag heeft u een goed beeld van wat u te wachten staat tijdens en na het implementatie traject.

Stap 2: Ontvangst van de software
Na het volgen van de training wordt per mail de software aan u uitgeleverd bestaande uit een licentie nummer waarmee u de software kunt downloaden. Daarnaast ontvangt u uw login gegevens voor de Visionplanner portal zodat u altijd toegang heeft tot het kenniscentrum van Visionplanner. Daarnaast kunt u op de portal vragen stellen aan onze productspecialisten.

Stap 3: Plannen van de consultant
Indien u er voor gekozen heeft om Visionplanner te laten implementeren door een van onze consultants, wordt er in overleg met u een planning gemaakt. De projectmanager van Visionplanner neemt hiervoor contact met u op.

Stap 4: Visionplanner consultancy, Installatie en implementatie
Op de eerste consultancydag wordt er door de consultant gestart met het installeren en koppelen van Visionplanner aan uw financiële pakket. Op basis van een standaard Visionplanner rapport wordt er aangetoond dat de koppeling werkt en de juiste cijfers worden gepresenteerd in het rapport. Aan het einde van iedere consultancydag wordt een bezoekverslag opgesteld waarin een samenvatting van de dag en acties worden vastgelegd.

Stap 5: Maatwerk
Indien er sprake is van maatwerk wordt er in overleg met u een projectplan opgesteld (Visionplanner Implementatie Plan) waarin de informatie behoefte, doelstelling en scope worden vastgesteld. Vervolgens wordt er gestart met de bouw van de rapporten en dashboards.

Stap 6: Bouw van rapportages
Op basis van het projectplan en uw huidige rapportages worden in een aantal dagen de Visionplanner rapporten gerealiseerd. Tijdens de bouw fase zal u regelmatig gevraagd worden mee te kijken en mee te werken aan de rapporten zodat u voldoende kennis en ervaring opdoet om in een latere fase zelfstandig met Visionplanner te werken.

Stap 7: Nazorg Na oplevering van het project begeleid de consultant u bij het gebruik van Visionplanner door middel van go live dagen. Deze dagen worden in overleg gepland op de momenten dat u daadwerkelijk rapportages en management informatie uit Visionplanner haalt. Tijdens een live dag zit u als gebruiker letterlijk aan de knoppen, de consultant heeft een begeleidende rol. Indien nodig of gewenst vinden er meerdere go live dagen plaats.

Stap 8: Gebruik van Visionplanner
Indien u actief gebruik maakt van Visionplanner en vragen heeft dan heeft u als klant toegang tot het online kenniscentrum van Visionplanner. Op het kenniscentrum vindt u antwoorden op vragen, een uitgebreide handleiding en heeft u de mogelijkheid om een vraag te stellen aan onze servicedesk via de online portal. Voor vragen die via de online portal worden ingediend geldt in de basis op werkdagen een reactie tijd van maximaal 8 uur.

Voor uitbreiding op support kunt u een Premium of Enterprise abonnement afsluiten. Wilt u daar meer informatie over kijk dan op onze website of neem contact op met uw accountmanager.